Suzane

21 november 2026 • OM

  • Suzane

TICKETS EN VENTE LE 12 NOVEMBRE à 11 HEURES.

Suzane

Bekroond met een gouden plaat voor haar debuutalbum Toï Toï, tweemaal genomineerd voor de Victoires de la Musique (Vrouwelijke Artiest in 2021 en winnaar van de Prijs ‘Révélation Scène’ in 2020), en met meer dan 450 concerten op haar naam – waaronder binnenkort haar eerste optreden in het Zénith de Paris – heeft Suzane, die Avignon verliet om haar geluk in Parijs te beproeven, zich in slechts enkele jaren tijd gevestigd als een onmisbare figuur van de Franse muziekscène.

Haar kracht: scherpe teksten, sterke woorden en een magnetische podiumaanwezigheid. Tussen realistische Franse chanson, elektronische klanken en moderne pop weigert Suzane in hokjes te denken. Ze volgt geen trends – ze doorbreekt ze. Haar muziek houdt de maatschappij een spiegel voor, waarin het persoonlijke universeel wordt. Op het podium, haar favoriete speelterrein, belichaamt ze een rauwe, instinctieve en aanstekelijke energie. Suzane overstijgt de codes en brengt shows met een zeldzame intensiteit. Die mix van technische precisie, oprechtheid en vrijgevigheid kenmerkt haar en leidde haar tijdens het hele creatieve proces van dit nieuwe project.

Met Millénium, haar derde album, presenteert Suzane haar meest intieme en geëngageerde werk tot nu toe. Meer dan ooit verbonden met haar tijd, schetst dit nieuwe hoofdstuk een portret van de millennialgeneratie – haar strijd, haar wonden, haar hoop. Een directe, maar poëtische en diep menselijke blik op onze tijd.
Een soort toekomstroman over een chaotische wereld waarvan het tij moet keren. Met haar gevoelige maar krachtige electro, haar zorgvuldig geschreven teksten en haar unieke stem roept Suzane – nu haar eigen producer – op tot actie, verzet en de ambitie om onze dystopische werkelijkheid om te vormen tot een meer utopische toekomst:

“Millénium is de weerspiegeling van de wereld in mijn ogen. Een wereld die hyperverbonden is met technologie, maar vaak losstaat van het essentiële. Een wereld waarin onze obsessie met vooruitgang lijkt op een geprogrammeerde zelfvernietiging. In dit album spreek ik over de mens tussen de machines, de rust die we zoeken in de chaos, de grootheid van de natuur die we verzwakken, en de zoektocht naar betekenis van een verloren generatie. In een tijdperk van chaos op onze schermen schreef ik dit album als een boodschap van hoop.”

Opgenomen en geproduceerd samen met de jonge en getalenteerde Valentin Marlin in zijn studio in Montmartre, bekijkt Suzane haar tijdperk met scherpte en wil ze de geesten wakker schudden – een vrije, standvastige stem, vastbesloten om dat te blijven.

De toon werd gezet met Je t’accuse, de eerste single en een aangrijpende videoclip die onmiddellijk een enorme weerklank vond (+20 miljoen weergaven en streams, +650K likes en 25K reacties op sociale media). De clip, geregisseerd door Andréa Bescond, brengt slachtoffers van seksueel en seksistisch geweld samen – bekend of anoniem – als een oproep tot solidariteit. Een vlammend protest tegen justitie, haar stiltes en haar traagheid tegenover seksueel geweld. Een rauw, open nummer dat een keerpunt markeert in Suzane’s carrière:

“Dit nummer heeft mijn leven veranderd,” vertelt ze. “Het ging door mij heen, net zoals het de mensen raakte die het hoorden.”

Een cathartisch lied, tegelijk een kreet van woede en een oproep tot heling.

Sterke nummers ontbreken niet. Humanoïdes behandelt onze technologische waanzin, waarin de mens verdwijnt achter schermen. Het existentiële duizelen van een generatie op zoek naar betekenis weerklinkt in het dringende Un sens à tout ça. Lendemain de fête en Champagne behoren tot dezelfde cynische en dansbare familie – ze vieren het absurde met een gespannen glimlach, als een rave op een vulkaan.

Tot slot herinnert Suzane ons eraan dat deze strijd alleen in eenheid kan klinken. Met Plus que moi, een duet met Youssoupha – de enige samenwerking op het album – verenigt ze twee geëngageerde stemmen, twee krachtige schrijfstijlen:

“Hij is een van mijn referenties in rap, maar vooral in schrijven.”

Hun blikken kruisen elkaar, hun woorden beantwoorden elkaar. In Au grand jour, een ode aan universele liefde, herinnert Suzane ons eraan dat in een oordelende wereld liefhebben een militante daad wordt – een stralend nummer gedragen door de trots om jezelf te zijn.

Met Millénium vertelt Suzane niet langer alleen verhalen: ze klaagt aan, belichaamt en eist op. Een emotioneel geladen album, gesneden uit de rauwe stof van de werkelijkheid – een plaat die zowel treft als troost. Een spiegel van onze tijd, een hartenkreet van een artieste die altijd in de kracht van woorden, ritme en het podium heeft geloofd. Dit album is een momentopname van haar tijd, maar bedoeld om te blijven. Een plaat die vandaag resoneert, en ongetwijfeld morgen nog zal nagalmen.